هزینه نقشه utm سال 1401

هزینه نقشه utm سال 1401

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف درخواست می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد می باشد. در واقع برای انجام امور ثبتی ملک لازم است اطلاعات فنی ملک با دقت بالا معلوم شود. در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام به عنوان مدرکی در خواست می شود. که لازم است به صورت استاندارد تهیه گردد. برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به یک فرد متخصص مراجعه نمود کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است. که می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود.

تهیه نقشه یو تی ام utm

نقشه یو تی ام مخفف Universal transverse Mercator است. این نقشه از جانب ادارات و سازمان های مختلف به عنوان مدرک در خواست می گردد. تا در نتیجه اطلاعات کافی درباره ملک معلوم گردد. تهیه نقشه یو تی ام انجام می شود. تا در نتیجه اطلاعات فنی ملک همچون ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک معلوم گردد. با تهیه این نقشه مختصات یو تی ام به صورتX, y به دست می آید. و بر روی زمین تثبیت می گردد. برای مثال برای اخذ جواز ساخت از شهرداری لازم است. مدارکی را تهیه و به شهرداری ارائه داد از جمله این مدارک نقشه یو تی ام است .

به جهت تهیه نقشه utm با دقت بالا بر روی زمین لازم است. به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

این متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام ابتدا برداشت زمینی را انجام خواهد داد. برای برداشت زمینی از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و بعد از برداشت سپس ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. نقشه تهیه شده مهر و امضا شده قابل ارائه به ادارات دولتی خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام utm

تهیه نقشه یو تی ام utm

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما