نقشه هوایی تهران

نقشه هوایی تهران

در صورتی که اراضی افراد توسط دولت ملی اعلام شود در نتیجه افراد به این رای معترض خواهند بود. برای اعتراض به ملی اعلام شدن اراضی لازم است سابقه احیا در اراضی بررسی شود.

در اراضی ملی سابقه کشاورزی وجود ندارد و در صورتی که این امر معلوم شود که اراضی سابقه زراعت دارد در نتیجه مشخص می شود اراضی ملی نمی باشد. برای اینکه بتوان سابقه اراضی را بررسی نمود لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. به جهت تهیه تامین دلیل تفسیر عکس هوایی مراجعه به یک فرد متخصص ضروری خواهد بود. در نتیجه با مراجعه به فردی مانند کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می توان این تامین دلیل را تهیه نمود.

برای انجام تفسیر عکس هوایی و نقشه هوایی تهران ابتدا عکس هوایی تهیه می شود. بعد از تهیه عکس هوایی سپس تفسیر و بررسی آن با دقت بالایی انجام می شود.

برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود. کارشناس با تشخیص نشانه ای از زراعی بودن اراضی به نوع اراضی پی خواهد برد. و سپس گزارش تفسیر عکس هوایی را تهیه خواهد کرد و آن را مهر و امضا خواهد  کرد. این گزارش به عنوان یک مدرک قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود و از طرف مراجع قضایی مورد قبول قرار خواهد گرفت.

تفسیر و بررسی عکس هوایی

تفسیر و بررسی عکس هوایی به جهت تشخیص عوارض، استخراج اطلاعات و شناسایی عوارض موجود انجام می گیرد. که تفسیر و بررسی عکس هوایی کاربرد های بسیاری دارد. به جهت تشخیص حدود اربعه اراضی تفسیر عکس هوایی انجام می شود. تا در نتیجه با انجام تفسیر عکس هوایی حدود اراضی تشخیص داده شود.

از جمله کاربردهای دیگر تفسیر عکس هوایی تهیه تامین دلیل برای حل اختلافات ملکی، تشخیص اراضی ملی، تشخیص اراضی موات و غیر موات ، جانمایی ملک و .. می باشد.

انجام تفسیر عکس هوایی در دو مرحله صورت می گیرد. تهیه عکس هوایی و تفسیر و بررسی عکس هوایی به ترتیب انجام یم شود.

برای انجام تفسیر عکس هوایی مراجعه به یک فرد زبده و متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری است. این متخصص ابتدا عکس هوایی و نقشه هوایی تهران را تهیه خواهد کرد و تفسیر عکس هوایی را انجام می دهد. برای انجام تفسیر عکس هوایی به مقیاس، سال عکسبرداری و زمان عکس برداری توجه می شود.

عکس هوایی چه کاربرد ها و مشخصاتی دارد؟

عکس هوایی با عکس های دیگر تفاوت دارد در واقع این عکس ها تصاویر را از موقعیت های نا آشنا نیز ثبت می کند، مقیاس عکس ها برای مخاطب های عادی نیست، در هنگام عکسبرداری طول موج های مادون قرمز ثبت می شود. بر روی عکس هوایی اطلاعاتی درج می شود که شامل:

  • فاصله کانونی
  • ساعت پرواز
  • ارتفاع پرواز
  • نقطه مرکزی تصویر
  • شماره پرواز
  • شماره خط پرواز
  • اسم مناطق
  • شماره تسلسل

کاربرد تفسیر عکس هوایی چیست؟

تفسیر عکس هوایی در امور مختلف کاربرد دارد و در نتیجه اطلاعاتی از عکس هوایی حاصل می شود. از جمله کاربرد های تفسیر عکس هوایی شامل موارد زیر است:

  • زیست و زمین شناسی: با انجام تفسیر عکس هوای تغییرات زمین و پوشش گیاهی سنجش می شود و در نتیجه اطلاعاتی از عکس هوایی حاصل می شود.
  • ملی اعلام شدن اراضی: در صورت ملی اعلام شدن اراضی لازم است سابقه احیا در اراضی بررسی شود. در نتیجه نوع اراضی معلوم می شود.
  • کاربرد نظامی: از اولین کاربرد های تفسیر عکس هوایی است و با انجام آن موقعیت دشمن و تعداد سربازان و تجهیزات آن ها سنجش می شود.

مراحل تفسیر عکس هوایی

تفسیر عکس هوایی کاربرد های بسیاری دارد. با انجام تفسیر عکس هوایی سابقه اراضی بررسی می شود و اطلاعاتی از آن حاصل می شود. مفسران تفسیر عکس هوایی به جهت انجام تفسیر عکس هوایی 7 عمل را انجام می دهند که شامل موارد زیر است:

  • آشکارسازی: این روش به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی عکس هوایی انجام می شود.
  • شناسایی و تشخیص: در این روش پدیده ها شناسایی می شود.
  • تحلیل: در این عملیات مکان یابی پدیده ها آشکار می شود.
  • قیاس: در کار های پیچیده برای پیش بینی پدیده ها ار روابط روی عکس ها استفاده می شود.
  • طبقه بندی: پدیده های شناسایی شده به طور منظم طبقه بندی می شود.
  • ایدآل سازی: با استفاده از خط های توزیع مکانی در پدیده ها، خلاصه سازی انجام می شود.
  • تعیین صحت: در این پدیده نقاطی هستند که به صورت تصادفی بر روی منطقه مورد نظر مشاهده قرار می گیرد.

تفسیر عکس هوایی به جهت جانمایی ملک

در صورت نا معلوم شدن حدود اربعه ملک در نتیجه لازم است اقداماتی صورت بگیرد و در نتیجه این حدود بر روی زمین معلوم شود. به طور کل ممکن است به دلایل مختلف همانند حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و.. حدود اربعه ملک بر روی زمین نا مشخص گردد.

در صورت نا معلوم بودن این حدود بر روی زمین در نتیجه اختلافاتی به وجود می آید. با به وجود آمدن اختلافات ملکی به مراجع قضایی مراجعه می شود. در نتیجه با مراجعه به مراجع قضایی لازم است تامین دلیلی تهیه شود تا اختلافات ملکی حل شود. در نتیجه لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود و جانمایی ملک انجام گیرد.

جانمایی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری قابل انجام می باشد. این متخصص برای انجام جانمایی ملک تفسیر عکس هوایی را انجام خواهد داد. و در نتیجه حدود اربعه را معلوم خواهد کرد.

تفسیر عکس هوایی را کارشناس به این نحو انجام می دهد که ابتدا عکس هوایی را با توجه به سال عکسبرداری تهیه خواهد کرد. نقشه هوایی تهران و عکس هوایی تهیه می شود و سپس تفسیر عکس هوایی را آغاز خواهد کرد. این متخصص برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده خواهد کرد و سپس تفسیر عکس هوایی را انجام خواهد داد. در نتیجه  حدود اربعه ملک را بر روی عکس هوایی تشخیص خواهد داد. در ادامه با جانمایی عکس هوایی بر روی زمین حدود اربعه ملک معلوم می گردد. سپس نقشه یو تی ام از ملک قابل تهیه خواهد بود. این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

تفسیر عکس هوایی به جهت جانمایی ملک

تفسیر عکس هوایی به جهت جانمایی ملک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما