تهیه تامین دلیل جهت زیر کشت بودن یا نبودن زمین

تهیه تامین دلیل جهت زیر کشت بودن یا نبودن زمین به این منظور لازم است تهیه شود که تا در نتیجه  ملی نبودن اراضی اثبات شود. در واقع ممکت است اراضی ملی اعلام شود در این صورت میبایست با انجام تفسیر عکس هوایی سابقه احیا در اراضی مورد بررسی قرار بگیرد. برای انجام تفسیر عکس هوایی لازم است به فرد متخصص و مورد اعتمادی همچون کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود.

رادین ۰۹۱۲۹۲۷۷۵۳۴ و ۰۲۱۶۶۳۹۸۳۱۶ کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

تهیه تامین دلیل جهت زیر کشت بودن یا نبودن زمین

به طور کلی اراضی ملی متعلق به دولت است و هر گونه تصرفی در این اراضی جرم شناخته میشود. دولت ممکن است لیستی از اراضی ملی ارائه دهد. در نتیجه ممکن است برخی از اراضی به اشتباه در این لیست قرار بگیرد. در این صورت مالکین این اراضی میتوانند به این رای اعتراض کنند و سپس مدارکی به عنوان تامین دلیل لازم است تهیه شود.

در مرحله اول به منظور تهیه تامین دلیل لازم است عکس هوایی تهیه شود. برای تهیه عکس هوایی پوشش دار لازم است به سازمان نقشه برداری کشور مراجعه شود. در واقع سازمانی همانند سازمان جغرافیایی و نقشه برداری عکس هوایی پوشش دار را از سطح کشور اخذ میکنند. در مرحله دوم بعد از تهیه عکس هوایی تفسیر عکس هوایی پوشش دار آغاز میشود برای انجام تفسیر عکس هوایی از تجهیزاتی همانند استریوسکوپ استفاده میشود. با استفاده از استریوسکوپ کارشناس دید سه بعدی پیدا خواهد کرد و در نتیجه اطلاعات مورد نیاز از عکس هوایی استخراج میشود

در واقع سابقه احیا در عکس هوایی تشخیص داده میشود و معلوم میشود اراضی ملی نیست. در ادامه گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه میشود و این گزارش مهر و امضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود. این گزارش به عنوان یک تامین دلیل مورد پذیرش قرار میگیرد و با توجه به آن در نتیجه ملی نبودن اراضی اعلام میشود.

مطالب مرتبط

تامین دلیل با تفسیر عکس هوایی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما