یافتن پلاک ثبتی روی نقشه های ثبتی

یافتن پلاک ثبتی روی نقشه های ثبتی در صورت از بین رفتن و یا گمشده باشد لازم است انجام شود. در واقع زمانی که سند رسمی برای ملک وجود ندارد لازم است که اقدام به اخذ سند رسمی برای ملک از اداره ثبت اسناد نمود و برای اخذ این سند لازم است پلاک ثبتی ملک معلوم باشد برای معلوم نمودن پلاک ثبتی ملک انجام استعلام پلاک ثبتی توسط یک فرد متخصص ضروری است.

رادین ۰۹۱۲۹۲۷۷۵۳۴ و ۰۲۱۶۶۳۹۸۳۱۶ کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

یافتن پلاک ثبتی روی نقشه های ثبتی

امکان گم شدن و یا از بین رفتن سند رسمی ملک وجود دارد در این صورت است که هر چه زود تر اقدامات لازم برای اخذ سند رسمی از ملک انجام شود برای اینکه بتوان برای ملک سند رسمی اخذ نمود لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه شود. اسناد رسمی امروزی از نوع تک برگ میباشند و برای اینکه بتوان این سند را از اداره ثبت اسناد اخذ نمود لازم است اطلاعاتی معلوم باشد و یکی از این اطلاعات پلاک ثبتی است و از آنجایی که در سند ملک درج میشود

در نتیجه نا معلوم میباشد برای اینکه بتوان شماره پلاک ثبتی ملک را معلوم کرد لازم است عملیات معکوس جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. انجام این عملیات تخصصی تنها از عهده فرد مورد اعتماد و متخصصی همانند کارشناس رسمی دادگستری که به اسناد و مدارک ثبتی ملک دسترسی دارد بر می آید. این متخصص برای انجام این عملیات تخصصی ابتدا اقدام به تهیه نقشه یو تی ام خواهد کرد و برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه بهره خواهد برد و بعد از انجام برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام میشود.

در نتیجه با توجه به این که موقعیت ملک حاصل شده است میتوان استعلام پلاک ثبتی گرفت و نقشه ثبتی مربوط به ملک را از بانک اطلاعات ثبتی استخراج کرد. در نتیجه پلاک ثبتی مربوط به ملک معلوم میگردد. و با ارائه اسناد و مدارک در خواستی اداره ثبت اسناد سند تک برگ برای ملک صادر میشود.

مطالب مرتبط

استعلام پلاک ثبتی ملک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما