انجام جانمایی برای پلاک ثبتی های قدیمی

انجام جانمایی برای پلاک ثبتی های قدیمی زمانی باید انجام شود که حدود و آدرس ملک بر روی زمین نا معلوم باشد در این صورت میبایست جانمایی پلاک ثبتی با استفاده از اسناد و مدارک ثبتی ملک انجام شود. برای انجام این عملیات تخصصی میتوان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود و این متخصص برای انجام این عملیات از اسناد ثبتی و قدیمی ملک استفاده خواهد کرد.

رادین ۰۹۱۲۹۲۷۷۵۳۴ و ۰۲۱۶۶۳۹۸۳۱۶ کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

انجام جانمایی برای پلاک ثبتی های قدیمی

برخی از املاک گمشده هستند. املاک گمشده املاکی هستند که آدرس نا معلومی دارند و تنها از آن یک سند قدیمی موجود است و در نتیجه از آن نمیتوان بهره برد و آدس ملک گمشده را پیدا کرد زیرا اسناد قدیمی حاوی اطلاعات مکانی نمیباشند. برای یافتن آدرس ملک گمشده لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی تخصصی است که از عهده یک فرد متخصص بر می آید. کارشناس رسمی دادگستری به عنوان یک فرد با تجربه میتواند انجام این عملیات را بر عهده بگیرد و به خوبی انجام دهد. برای انجام این عملیات تخصصی ابتدا اسناد قدیمی ملک همانند سند دفترچه ای، بنچاق، قولنامه، سند مادر جمع آوری میشود و در ادامه با توجه به اسناد قدیمی سپس اسناد و مدارک ثبتی ملک همانند نقشه ثبتی ملک استخراج میشود و آدرس ملک معلوم میشود.

در آخر با جانمایی نقشه ثبتی بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم میشود در نتیجه نقشه برداری از ملک آغاز میشود. برای انجام نقشه برداری از ملک از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده میشود و پس از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام میشود در ادامه این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود و به کمک این نقشه و مدارک دیگر میتوان سند تک برگ برای ملک صادر نمود.

مطالب مرتبط

تهیه نقشه برای جانمایی پلاک ثبتی قدیمی سند منگوله دار

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما