انجام تفسیر عکس هوایی و تعیین زیر کشت بودن

انجام تفسیر عکس هوایی و تعیین زیر کشت بودن یا نبودن زمین از عهده فردی متخصص بر می آید در صورتی که اراضی افراد ملی اعلام شود در این صورت لازم است سابقه احیا در اراضی بررسی شود و سپس معلوم شود اراضی ملی نمیباشد. برای بررسی سابقه احیا انجام تفسیر عکس هوایی توسط متخصصی همانند کارشناس رسمی دادگستری ضروریست.

رادین ۰۹۱۲۹۲۷۷۵۳۴ و ۰۲۱۶۶۳۹۸۳۱۶ کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

انجام تفسیر عکس هوایی و تعیین زیر کشت بودن

به طور کلی تفسیر عکس های هوایی کاربردهای متعددی دارد در واقع عکس هوایی از مناطق اخذ می شوند و اطلاعات مربوطه را در خود حفظ می کنند. از جمله کاربرد های تفسیر عکس هوایی تهیه تامین دلیل، پی بردن به سابقه احیا، اثبات وجود و یا عدم وجود بنا و … میباشد و عکس هوایی پوشش دار توسط توسط دو سازمان جغرافیایی و نقشه برداری در هر دوره  اخذ و بایگانی می شوند واین سازمان ها از هواپیما و دوربین های مخصوصی استفاده میکنند و به صورت قائم عکس برداری می کنند.

عکس های هوایی همه عوارض روی سطح زمین را به همان شکل واقعی نشان می دهد و تنها زمانی میتوان از این عکس ها اطلاعاتی دریافت که تفسیر و تعبیر عکس هوایی توسط یک فرد متخصص همانند کارشناس رسمی دادگستری قابل انجام است. یکی از مواقعی که لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود زمانی است که اراضی ملی اعلام شود در واقع با ملی اعلام شدن اراضی لازم است تفسیر عکس هوایی برای بررسی سابقه احیا در اراضی انجام شود.

تفسیر عکس هوایی توسط کارشناس به این صورت انجام میشود که ابتدا عکس هوایی تهیه میگردد و سپس تفسیر عکس هوایی با تجهیزاتی همانند استریوسکوپ انجام میشود و بعد از پی بردن به سابقه احیا در اراضی یک گزارش از تفسیر عکس هوایی تهیه میشود و این گزارش به عنوان تامین دلیل قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

مطالب مرتبط

انجام تفسیر عکس هوایی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما