هزینه جانمایی پلاک ثبتی

هزینه جانمایی پلاک ثبتی

در صورتی که شخصی که مدت ها ملک خود را رها کرده باشد. از موقعیت ملک خود با خبر نباشد و پس از سال ها بخواهد موقعیت ملک خود را بیابد و تثبیت کند. و برای آن سند تک برگ اخذ کند یا اینکه ملک به وی به ارث رسیده باشد. پس از سال ها بخواهد با استفاده از سند ملک موقعیت ملک خود را بیابد می تواند با جانمایی پلاک ثبتی این امر را ممکن کند. و حد و مرز ملک خود را بیابد و برای آن سند بگیرد.

همچنین ممکن است مرز ها و حدود ملک بر روی زمین نا معلوم باشد و یا ملک مرز های نا مطمئنی داشته باشد. در نتیجه برای معلوم شدن حدود اربعه ملک لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک را می توان به یک فرد متخصص سپرد. در واقع فردی که می تواند جانمایی پلاک ثبتی ملک را انجام دهد کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی است. هزینه جانمایی پلاک ثبتی ملک بر طبق تعرفه تعیین می شود.

انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک به این صورت است که کارشناس اول مدارکی که مالک از ملکش دارد اخذ کرده و سپس مدارک و اسناد ثبتی را جستجو کرده و پیدا می کند. و سپس در صورت کافی بودن مدارک این کار را ادامه می دهد. کارشناس در این مرحله نقشه ثبتی مربوط به پلاک ثبتی راروی زمین جانمایی کرده و حدود ملک گمشده مشخص می شود. در قدم بعدی با استفاده از جی پی اس دو فرکانسه مختصات یو ی ام ملک را برداشت می شود. و نقشه آن را ترسیم و چاپ و مهر و امضا خواهد کرد. مالک با این نقشه خواهد توانست موقعیت ملک خود را در اداره ثبت ذخیره و برای ملکش سند تک برگ بگیرد.

پلاک اصلی و فرعی ملک

سازمان ثبت اسناد برای اینکه بتواند قطعات ملکی را شناسایی نماید ابتدا محل ملک را بررسی و ارزیابی می کند. تا در نتیجه بتواند قطعات بزرگ را با یک عدد تقسیم نماید از پلاک ثبتی استفاده می کند. قطعات اصلی و مادر به قطعات کوچک تقسیم می شود و برای شناسایی شماره پلاک فرعی خواهد داشت.

پلاک اصلی و فرعی همان نام و نام خانوادگی افراد می باشد و نام کوچک پلاک اصلی و نام خانوادگی همانند پلاک فرعی است.

جانمایی پلاک ثبتی ملک

در صورتی که ملکی دارید که جای دقیق آن معلوم نمی باشد و یا دارای سندی می باشید که جای آن را نمی دانید در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود.

جانمایی پلاک ثبتی برای تعیین مکان دقیق ملک انجام می شود. انجام این عملیات با استفاده از اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک انجام می شود. در واقع با توجه به تغییرات سریع بافت شهر ممکن است ملک شما تغییراتی کند و در نتیجه همین امر سبب شود محدوده دقیق ملک معلوم نشود. در نتیجه لازم است اسناد و مدارک ثبتی ملک، نقشه ثبتی ملک و کروکی های قدیمی ، نقشه های شهرداری بررسی شود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک لازم است به فردی متخصص و با تجربه همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این عملیات با اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک انجام می شوئد.

کاربرد های جانمایی پلاک ثبتی ملک

جانمایی پلاک ثبتی معلوم می کند که پلاک ثبتی ملک به کدام قطعه زمین تعلق دارد تا در نتیجه بر طبق آن سند تک برگی قابل اخذ باشد. بسیاری از املاک قدیمی در طول سالیان دور شامل تغییراتی می شوند و در اثر این تغییرات دسترسی به مکان ملک ممکن نمی باشد. در نتیجه کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند جانمایی پلاک ثبتی را انجام دهد. این متخصص می تواند نقشه ثبتی ملک را بر روی زمین جانمایی نماید و نقشه یو تی ام ملک را تهیه کند.

قطعات اصلی و فرعی ملک با انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک قابل تشخیص می باشد. برای حل دعاوی ملک و حل اختلافات ملکی ناشی از ارث، ارزیابی ملک، معاملات ملکی، انتقال، تغییر سند و ثبت سند کاربرد دارد.

مهم ترین کاربرد های جانمایی پلاک ثبتی ملک

  • تعیین موقعیت ملک بر روی زمین
  • تعیین موقعیت دقیق ملک قدیمی و تخریبی
  • تعیین موقعیت ملک گمشده
  • معلوم نمودن سیستم مختصات یو تی ام بر روی عکس هوایی
  • استعلام وضعیت اراضی کشاورزی در حین معامله ملک
  • معلوم نمودن مساحت و حدود بندی ملکی که خطوط مرزی آن به مرور زمان از بین رفته است.

جانمایی پلاک ثبتی ملک کارشناس رسمی دادگستری

جانمایی پلاک ثبتی با استفاده از مدارک موجود و مدارک و اسناد ثبتی انجام می شود. و در نهایت مشخص می شود که پلاک ثبتی مربوط به کدام محدوده ای از زمین می باشد. و حدود اربعه ملک مشخص خواهد شد.

یکی از مواقع مهمی که لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود زمانی است که اراضی گمشده باشد. در نتیجه برای یافتن آدرس ملک گمشده لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. برای انجام این عملیات می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

برای شروع این عملیات ابتدا باید مالک مدارکی مثل بنچاق، قولنامه، سند دفترچه ای را تهیه کند. و در اختیار کارشناس رسمی دادگستری قرار دهد. سپس کارشناس در طی دو هفته این مدارک و مدارک ثبتی را نیز استخراج و بررسی می کند. در صورتی که مدارک کافی موجود باشد کارشناس ادامه کار را انجام می دهد. در ادامه نقشه ثبتی مربوط به ملک را روی زمین جانمایی می کند. و آدرس دقیق ملک مشخص می شود. در ادامه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود.

بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. در نتیجه نقشه یو تی ام چاپ و مهر وامضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. سپس اخذ سند تک برگی ملک ممکن خواهد بود و حدود اربعه ملک بر روی زمین تثبیت می شود. هزینه جانمایی پلاک ثبتی بر طبق عواملی همچون مساحت ملک، مدارک قابل دسترسی ملک و اسناد ثبتی ملک و .. تعیین می شود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک کارشناس رسمی دادگستری

جانمایی پلاک ثبتی ملک کارشناس رسمی دادگستری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما