هزینه نقشه برداری utm

هزینه نقشه برداری utm

نقشه یو تی ام از جانب ادارات مختلف ملکی در خواست می شود. برای تهیه این نقشه مراجعه به فردی متخصص ضروری می باشد. این نقشه از جانب ادارات مختلف در خواست می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد، شهرداری، مراجع قضایی، اداره گاز و برق و .. می باشد.

یکی از مواقعی که تهیه این نقشه ضروری می باشد به جهت انجام امور ثبتی ملک است در واقع برای انجام امور ثبتی ملک نقشه یو تی ام در خواست می شود تا اطلاعات فنی ملک حاصل شود. از جمله امور ثبتی که با مراجعه به اداره ثبت اسناد انجام می شود تبدیل سند قدیمی به تک برگ است. در واقع اسناد قدیمی معایبی دارد و لازم است این نقشه تهیه شود و به اداره ثبت اسناد ارائه شود. تا در نتیجه با ارائه این نقشه به اداره ثبت اسناد با توجه به اطلاعات فنی به دست آمده و اطلاعات حقوقی ملک سند تک برگ برای ملک صادر شود.

هزینه نقشه برداری utm  به عواملی بستگی دارد. از جمله این عوامل شامل مساحت، تعداد شکستگی های ملک، منطقه ای که ملک در آن قرار گرفته است. هزینه تهیه این نقشه را کارشناس رسمی دادگستری تعیین می کند.

نقشه یو تی ام utm

نقشه یو تی ام نقشه ای با مزایای بسیار است. یکی از مزایای تهیه نقشه یو تی ام به دست آمدن هر نقطه با مختصات منحصر به فرد است. همچنین با تهیه این نقشه اطلاعاتی همچون ابعاد، مساحت ملک نیز حاصل می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام مراجعه به فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری است. تهیه این نقشه توسط کارشناس بدین شرح است که ابتدا برداشت زمینی با استفاده از تجهیزات نقشه برداری تخصصی انجام می شود. در ادامه با اتمام برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. این نقشه دقت بالایی دارد و با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک با دقت بالا حاصل می شود.

نقشه یو تی ام شهرداری

نقشه یو تی ام شهرداری در خواست می شود تا جواز ساخت از این اداره صادر شود. شهرداری نقشه هایی که از مالکین در خواست می کند شامل نقشه یو تی ام ارتفاعی، نقشه یک دو هزارم، نقشه دو خطی  می باشد به جهت تهیه این نقشه ها با دقت بالا که مصوب شهرداری می باشد لازم است به یک فرد متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید و با مهر و امضای خود به نقشه تهیه شده اعتبار ببخشد.

نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی شهرداری

به منظور قانونی شدن هر ساخت و سازی درون شهر لازم است که جواز ساخت از شهرداری اخذ شود. برای اخذ این جواز ساخت معمولا شهرداری مدارکی را در خواست خواهد کرد. که باید آن ها را ارائه داد یکی از مدارکی که ممکن است شهرداری در خواست نماید نقشه یو تی ام ارتفاعی است. در واقع بدون اخذ جواز ساخت از شهرداری امکان ساخت و ساز به صورت قانونی وجود ندارد.

نقشه یو تی ام ارتفاعی در خواست می شود تا ارتفاع بین وضع موجود و سند ملک معلوم شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام ارتفاعی لازم است به فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

به منظور تهیه نقشه یو تی ام ارتفاعی ابتدا با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه مختصات یو تی ام کنج ها برداشت می گردد. در ادامه برداشت کد های ارتفاعی از سطح ملک و همچنین نواحی اطراف ملک انجام می گیرد. در ادامه با اتمام برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام ارتفاعی انجام می شود. و در نتیجه اختلاف ارتفاع بین ملک و گذر های اطراف آن معلوم می شود. با ارائه این نقشه به شهرداری در نتیجه جواز ساخت صادر می گردد. با اخذ جواز ساخت از شهرداری در نتیجه می توان ساخت و ساز را به صورت قانونی انجام داد.

همچنین تهیه نقشه یو تی ام ارتفاعی مزایای دیگری نیز دارد. در واقع با تهیه این نقشه مرحله گود برداری ملک به صورت اصولی انجام می شود.

نقشه یو تی ام یک دو هزارم شهرداری

به جهت اخذ جواز ساخت لازم است به شهرداری مراجعه نمود. با مراجعه به شهرداری مدارکی در خواست می شود از جمله این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. در واقع نقشه یو تی ام یک دو هزارم در خواست می شود. با تهیه این نقشه موقعیت دقیق ملک معلوم می شود.

برای تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. و برای تهیه نقشه یو تی ام دو هزارم ابتدا برداشت زمینی انجام می شود. برای برداشت زمینی از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. برای ترسیم نقشه یو تی ام از اتوکد استفاده می شود و این نقشه ترسیم می شود و بر روی نقشه یک دو هزارم جانمایی می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به شهرداری خواهد بود.

نقشه یو تی ام دو خطی شهرداری

ممکن است طول ها و مساحت سندی و وضع موجود ملک اختلافاتی داشته باشند در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام دو خطی تهیه شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام دو خطی لازم است به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام دو خطی ابتدا برداشت زمینی را از ملک انجام می دهد. و نقشه یو تی ام را تهیه خواهد کرد برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شودو مختصات یو تی ام کنج ها برداشت می شود. سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. در ادامه بر روی یک نقشه واحد طول های سندی و وضع موجود و همچنین مساحت هر یک از آن ها بر روی نقشه ترسیم می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به شهرداری خواهد بود.

نقشه یو تی ام دو خطی شهرداری

نقشه یو تی ام دو خطی شهرداری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما