هزینه نقشه برداری زمین مسکونی

هزینه نقشه برداری زمین مسکونی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نقشه برداری زمین مسکونی به جهت تهیه نقشه یو تی ام انجام می شود. در واقع نقشه یو تی ام از جانب ادارات مختلفی از جمله اداره ثبت اسناد و مدارک، شهرداری، مراجع قضایی، اداره گاز و برق و .. در خواست می گردد. برای انجام نقشه برداری زمین لازم است به  یک فرد دارای صلاحیت همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. هزینه نقشه برداری زمین مسکونی بر طبق تعرفه ای مشخص معلوم می شود. برای انجام نقشه برداری زمین ابتدا برداشت زمینی انجام می شود. و در ادامه با اتمام برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود.

تعرفه انجام نقشه برداری زمین

اداره ثبت اسناد از جمله اداراتی است که نقشه یو تی ام از زمین مسکونی را به دلایلل مختلف در خواست می کند. در واقع به جهت تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی، برای تصحیح سند و .. این نقشه مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مثال ممکن است فردی مالک ملک قولنامه ی باشد. در نتیجه برطبق ماده 147 می توان اقدام به اخذ سند تک برگ برای ملک نمود. یکی از مدارکی که برای اخذ این سند در خواست می شود. نقشه یو تی ام است.

برای انجام نقشه برداری زمین مسکونی می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه بردرای یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت انجام نقشه برداری زمین مسکونی و تهیه نقشه یو تی ام ابتدا برداشت زمینی را با جی پی اس انجام خواهد داد و مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی های ملک را برداشت خواهد کرد همچنین ممکن است کارشناس به جای استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه از دوربین توتال استیشن استفاده خواهد کرد و برداشت زمینی را انجام خواهد داد. در ادامه با اتمام برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. هزینه نقشه برداری زمین مسکونی بر طبق تعرفه محاسبه می شود.

تعرفه انجام نقشه برداری زمین

تعرفه انجام نقشه برداری زمین

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما