قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند

قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند برای مشخص شدن وضعیت ثبتی اراضی می باشد

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تا مشخص شود به این اراضی سند تعلق می گیرد یاخیر.برای انجام تعیین تکلیف وضعیت

ثبتی  اراضی یک سری مدارک مورد نیازاست که این مدارک شامل ۱٫اصل شناسنامه و

کارت ملی متقاضی.۲٫کپی ازسند مالکیت اولیه ملک(دراسناد قولنامه ای )۳٫اصل وکپی

تمام قولنامه های استنادی تا بامالکی که سند به نام او صادرشده است برسد.(دراسناد

قولنامه ای) ۴٫اصل سندمالکیت دراسناد مشاعی به نام متقاضی و کپی صفحات اول،

دوم،سوم،صفحه حدود ملک،توضیحات و صفحات و انتقالات. ۵٫نقشه ملک با مختصات یو

تی ام که توسط متقاضی تهیه می شود۶٫فیش بانکی بابت هزینه تقاضا.

قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند

برای تعیین تکلیف اراضی که فاقد سند می باشند،باید مدارکی که گفته شد،تهیه شود

و برای تهیه نقشه یوتی ام مالک میتواند به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

یا امور ثبتی مراجعه کند تا کارشناس نقشه ای با دقت بالا برای ملک تهیه کند.

برای تهیه نقشه یو تی ام کارشناس با استفاده ازجی پی اس دو فرکانسه مختصات

گوشه های ملک را برداشت کرده و مختصات ملک را به صورت سیستم مختصات یو تی

ام بدست می آورد و سپس نقشه یو تی ام ملک را ترسیم کرده و سپس آن را مهر و

امضا می کند و این نقشه را به مالک میدهد تا مالک با بقیه اسناد و مدارکی که تهیه

کرده است به اداره ثبت مراجعه کند و یا در سایت این مدارک را بارگذاری کند.

تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی طبق ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ اراضی و املاک انجام میشود.

در واقع برای اراضی که وضعیت ثبتی آن ها مشخص نمی باشد باید مالکین این املاک

با مدارکی از ملک دارند مثل اسناد قولنامه ای به دولت ارائه دهند تادولت تکلیف این

املاک را مشخص کند و با بررسی مدارک های موجود از این املاک و همچنین بررسی

وضعیت ثبتی اراضی،مشخص شود که به این ملک سند تعلق میگیرد یاخیر.

رادین ۰۹۱۲۹۲۷۷۵۳۴ و ۰۲۱۶۶۳۹۸۳۱۶ کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

سند تک برگ ماده ۱۴۷

قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما