تهیه نقشه جانمایی برای پلاک های شاهنشاهی

تهیه نقشه جانمایی برای پلاک های شاهنشاهی زمانی لازم است انجام شود که ملک گمشده باشد. به املاکی گمشده میگویند که دارای آدرس نا معلوم باشد. برای انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی میتوان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود.

رادین ۰۹۱۲۹۲۷۷۵۳۴ و ۰۲۱۶۶۳۹۸۳۱۶ کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

تهیه نقشه جانمایی برای پلاک های شاهنشاهی

برخی املاک وجود دارند که به آن ها گمشده می گویند. املاک گمشده آدرس معلومی ندارند و مالکین اینگونه املاک تنها چیزی که از ملک خود دارند یک سند دفترچه ای است و با استفاده از این سند نمی توان به راحتی به موقعیت ملک پی برد. و لازم است جانمایی سند دفترچه ای بر روی زمین توسط یک متخصص انجام شود.

جانمایی ملک یکی از موارد بسیار مهم و حائز اهمیت در امور ملکی به شمار میرود و بنابراین برای انجام این عملیات تخصصی حتما باید به یک فرد متخصص سپرده شود که از هر جهت صلاحیت لازم برای انجام این عملیات را داشته باشد. یکی از متخصصینی که صلاحیت لازم برای انجام این عملیات را دارد کارشناس رسمی دادگستری است.

برای معلوم نمودن آدرس ملک گمشده انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ضروری است و انجام ایت عملیات توسط کارشناس رسمی دادگستری به این نحو انجام میشود که این متخصص ابتدا اسناد قدیمی ملک را جمع آوری خواهد کرد. وی بعد از گرد آوری اسنادی همچون سند دفترچه ای، بنچاق، قولنامه، سند مادر در نتیجه بررسی این اسناد را انجام خواهد داد تا به اطلاعاتی دست پیدا کند و به کمک آن اسناد ثبتی ملک را از بانک اطلاعات ثبتی منطقه استخراج نماید.

بعد از استخراج نقشه ثبتی ملک آدرس ملک معلوم میشود و در ادامه با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود اربعه ملک به دست می آید و سپس نقشه برداری از ملک آغاز می شود تا در نتیجه با تهیه نقشه یو تی ام بتوان به اداره ثبت اسناد جهت اخذ سند تک برگ اقدام نمود.

مطالب مرتبط

جانمایی پلاک ثبتی و تهیه نقشه یو تی ام

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما